Світ останнім часом невпізнанно змінився і продовжує змінюватися з неймовірною швидкістю. Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Ці зміни вимагають від суспільства винахідливості, гнучкості, творчого підходу до розв’язання проблем, уміння застосовувати знання в реальному житті. Однак ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати. Тому школа, яка розуміє дійсне значення цих процесів соціуму, несе на собі особливу відповідальність за вміння пристосовуватися до змін. Якщо необхідність соціалізації учня усвідомлена і визнається вчителем (що, звичайно, свідчить про його сучасний рівень ерудиції, професіоналізм), то він закладатиме цю ідею перш за все в завдання уроку. І, проектуючи урок, думатиме, шукатиме зміст, методи, форми, засоби, створюватиме умови, щоб мета соціалізації була виконана. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування компетентного школяра. Адже «людина освічена та, яка знає, де знайте те, чого вона не знає» (Георг Зіммель, німецький соціолог. «Навчання» стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього життя.
Тема моєї самоосвіти "Розвиток ключових компетентностей учнів засобами сучасних педагогічних технологій"
Моя мета: реалізувати свій
творчий потенціал; виховати обдарованого, зацікавленого, працьовитого учня;
допомогти учням реалізувати свої інтереси та творчі здібності.
Процес формування у старшокласників предметних компетентностей на уроках фізики передбачає постановку таких цілей: 1) формування фізичної картини світу на основі усвідомлення теоретичних моделей, законів і принципів фізики; 2) уміння проводити фізичний експеримент; 3) навички аналізу розв’язування фізичних задач. Оволодіння учнями навичками експериментальної діяльності в старшій школі спрямоване на використання набутих знань у практичній діяльності, формування пізнавальних інтересів, розвиток їхніх творчих здібностей.
Програма саморозвитку та самовдосконалення вчителя
Напрямки роботи
|
1-й рік роботи
(після атестації)
2015/2016 н.р.
|
2-й рік роботи
(після атестації)
2016/2017 н.р.
|
3-й рік роботи
(після атестації)
2017/2018 н.р.
|
4-й рік роботи
(після атестації)
2018/2019 н.р.
|
Підвищення
фахової майстерності
|
Розробка
індивідуального плану підвищення фахової майстерності.
Аналіз
літератури з даної проблеми.
Збір
і аналіз первинної інформації.
Вивчення
матеріалів про ППД з теми самоосвіти.
|
Робота
над виконанням індивідуального плану підвищення фахової майстерності.
Пошук
та апробація нових педагогічних засобів у реалізації теми.
Корегування
плану. Аналіз ефективності вибраних методів навчання.
Курсова
перепідготовка.
|
Робота
над виконанням індивідуального плану підвищення фахової майстерності.
Виступ
на засіданні шкільного МО на тему «Ділова гра як одна з форм інноваційного
уроку»
Виступ
на засіданні РМО вчителів фізики на тему «Цікаві досліди з фізики»
|
Виступ
на засіданні шкільного МО на тему «Формування творчої особистості учня на
уроках інформатики через інноваційні форми навчальної роботи»
Майстер-клас
на засіданні РМО вчителів інформатики на тему «Виконання математичних
обчислень у табличному процесорі. Інтегрований урок математики та інформатики
у 7 класі».
Майстер-клас
на засіданні РМО вчителів фізики на тему «Виштовхувальна сила в рідинах і
газах. Закон Архімеда. Урок-дослідження з елементами ігрових технологій»
|
Робота з
літературою
|
Вісник
програм шкільних обмінів. — 2005. — № 23.
2.
Компетентностный подход в педагогическом образовании: Коллективная
монография/ Под. ред. Козырева В. А. и Родионовой Н. Ф. — СПб. :
Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2004.
3.
Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти. Стратегія реформування
освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. — К. :
«К.І.С.», 2003.
4.
Освітні технології: Навч. метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М.
Любарська та ін./ За заг. ред. О. М. Пєхоти. — К. : А.С.К., 2001 — 256
с.
|
1.
Педагогічні технології у викладанні фізики – Х.:
Видав група Основа, 2006р. – (Б – ка журн. «Фізика в школах України»).
2.
Пометун О. , Пироженко Л. Сучаний урок:
Інтерактивні технології навчання. – К.: Видавництво А.С.К., 2003р.
3.
Сиротинко Г.О. Сучасний урок: Інтерактивні
технології навчання. – Х.: Видав.група Основа, 2003р.
4.
Пометун О. І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання:
Наук. метод. посібн. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко // За ред. О. І.
Пометун. — К. : А.С.К., 2005. — 192 с.
|
1.
Сучасні шкільні технології. Ч.І./ У поряд. І.
Рожнятовська, В. Зоц. – К.: Ред.. загальнопед. газ., 2004р. (Бібліотека
«Шкільний світ»).
2. План дій щодо поліпшення якості
фізико-математичної освіти на 2009-2012 роки.//Фізика в школах
України.-Х.:,Основа, 2009.-№4
|
1.
Жалдак М.І. Педагогічний потенціал комп‘ютерно-орієнтованих систем навчання.
Зб. Наук.праць – НПУ ім.. М.П.Драгоманова, Київ, 2003.
2.
Габович О.М. Як у загальноосвітній школі викладати сучасну фізику – Харків:
«Основа», 2008
3.
Морзе Н.В. Методика навчання інформатики: навч. Посібник. Навчальна книга,
2004
|
Узагальнення
власного педагогічного досвіду
|
Виступ
на засіданні шкільного МО на тему «Вдосконалення шляхів формування освіченої
особистості засобами розвитку творчих здібностей».
Ведення
власного інтернет-блогу та розміщення власних розробок.
|
Виступ
на засіданні шкільного МО на тему «Дидактичні умови підвищення якості знань
учнів»
Виступ
на засіданні РМО вчителів інформатики на тему «Форми і методи навчання
інформатики в 5 класі».
Ведення
власного інтернет-блогу та розміщення власних розробок.
|
Розміщення
власних розробок на сайті Методичний портал
Розробка
уроку фізики на тему «Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного
випромінювання» (сертифікат №0000/64419)
Завдання
для контрольної роботи з теми «Електричний заряд. Закон Кулона» (сертифікат
№0000/64922)
Конспект
уроку на тему «Деформація. Закон Гука» (сертифікат №0000/64349)
Роробка
уроку фізики на тему «Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики. Внесок
українських вчених в розвиток космонавтики» (сертифікат №0000/65516)
|
Розробка
системи уроків з теми самоосвіти. Презентація системи роботи на засіданні
шкільного МО та на педраді.
Ведення
власного інтернет-блогу та розміщення власних розробок.
|
Відкриті уроки
|
Використання
об’єктів у текстовому редакторі. Урок інформатики. 6 клас.
Ядерний
реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні
проблеми атомної енергетики. Урок-диспут фізики. 9 клас.
|
Ознайомлення
з програмою Windows Movie
Maker. Створення сценарію. Урок
інформатики. 10 клас.
Атмосферний
тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. Урок фізики. 7 клас
|
Діаграми
в Excel 2010. Урок інформатики. 7 клас
Види
теплових двигунів. Екологічні проблеми використання теплових машин.
Урок-конференція з фізики. 8 клас
|
Проектування
та створення об’єктів
мультимедіа. Урок інформатики. 10 клас
Нанотехнології
та наноматеріали. Урок-конференція фізики. 10 клас
|
Удосконалення
матеріально-технічної бази кабінету, навчального процесу
|
Скласти
рекомендації для учнів при підготовці проектів з фізики.
Розробити
теми проектів з фізики для 7 та 8 класів.
Підготувати
стенд "Будова комп'ютера" в кабінет
інформатики
|
Розробка
роздаткових матеріалів з інформатики для 5 класу, який вивчав інформатику в
початковій школі та для 8 класу.
Виготовити
інструкції для проведення лабораторного практикуму з фізики для 10 та 11
класу.
Розробити
теми проектів з фізики для 9 та 10 класів.
|
Оновлення
стендів кабінету фізики.
Скласти
картотеку літератури для підготовки до олімпіад з фізики та інформатики
|
Оновлення
стендів кабінету інформатики.
Виготовлення
роздаткового матеріалу за новою програмою вивчення інформатики в 10 класі.
Розробка
самостійних та контрольних робіт у відповідності з новою програмою вивчення
фізики у 10 класі
|
Підготовка
учасників конкурсів, олімпіад, МАН
|
Участь
у конкурсі з інформатики «Бобер»
Другий
етап олімпіади з фізики Желябіна А. (9 клас) – ІІ місце
|
Другий
етап олімпіади з інформатики Желябіна А. (10 клас) – ІІ місце
|
Другий
етап олімпіади з фізики Желябіна А. (11 клас) – ІІ місце
Другий
етап олімпіади з інформатики Желябіна А. (11 клас) – ІІ місце
|
Другий
етап олімпіади з інформатики Місяйло Р. (9 клас) – ІІІ місце
|
Презентація досвіду роботи над методичною проблемою "Розвиток ключових компетентностей учнів засобами сучасних педагогічних технологій
Немає коментарів:
Дописати коментар